Lněné semínko

Po staletí jsou lněná semínka součástí lidské stravy na celém světě, zejména pak na Středním východě, v Číně a v dalších zemích dálného východu. Vlákna ze stébel lnu využívají pro výrobu plátna.

Látky ve lněném semínku obsažené snižují hladinu cholesterolu a triglyceridů, zvyšují množství prospěšného druhu cholesterolu (HDL), zatímco hladina škodlivého druhu cholesterolu (LDL) klesá, a napomáhají prevenci aktivace krevních destiček, která může vést k arterioskleróze čili blokování arterií. Len rovněž pomáhá předcházet arytmiím neboli nepravidelnému srdečnímu tepu.

Lněná semínka obsahují 41% kvalitního, pro zdraví nezbytného tuku. Jsou bohatá na Omega-3 esenciální mastné kyseliny, které nás chrání před nemocemi srdce a cév, rakovinou a vysokou hladinou cholesterolu. Více informací o významu tuků pro naše zdraví se dočtete zde. Veškeré sacharidy jsou v semínku uloženy ve formě rozpustné i nerozpustné vlákniny, která je velmi důležitá pro správnou funkci střev, neboť upravuje trávení a má probiotické účinky. Semínko obsahuje také lignany – rostlinné látky které mají výrazně kladný efekt na imunitní systém. Lněné semínko obsahuje 100-násobné množství lignanů než jakákoliv jiná rostlinná potrava. Řídí vtok a odtok látek do buňky, je zdrojem energie pro svaly, prospívá pleti a vlasům, je silně protizánětlivé, zprostředkovává produkci hormonů a steroidů a jejich distribuci k buňkám.

Pravidelnou konzumací lněného semínka uděláte mnoho pro své dobré trávení, pro své srdce a cévy, pro svou imunitu i pro kvalitu svých vlasů a nehtů. Pro docílení kladného zdravotního efektu se doporučuje sníst 2-3 polévkové lžíce lněného semínka denně.

Vytisknout



















Návštěva:
©Škola živé stravy 2011